გაკვეთილის გეგმა



მასწავლებლის სახელი გვარი:  მზია სხილაძე
საგანი:  Русский язык
სწავლების საფეხური/კლასი:  9 класс/ III уровен
მოსწავლეთა რაოდენობა: ----  10 человек               
გაკვეთილის თემა: Мой режим дня ( В лицее)

გაკვეთილის მიზანი: Принять участие в интеракции
                                       Исползовать лексико-грамматические конструкции 
                                       Обогощать лексический запас 
                                       Развивать комуникативные навыки


გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნულ სასწავლო გეგმის მოთხოვნები

უცხ.ს.III.16. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა. 
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სვამს და პასუხობს კითხვებს ნაცნობ თემატიკაზე;
·           ახერხებს თანამოსაუბრეთა რეპლიკებზე რეაგირებას;
·           პასუხობს წაკითხულ ტექსტთან დაკავშირებულ კითხვებს.

უცხ.ს.III.18. მოსწავლეს შეუძლია დამხმარე საშუალებებზე დაყრდნობით საუბარი. 
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           წინასწარი მომზადების საფუძველზე მარტივი ენით საუბრობს მისთვის ნაცნობ თემებზე (თავისუფალი დრო, მოდა და სხვა);
უცხ.ს.III.19. მოსწავლე ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ინტერაქციის წარმართვისას სათანადოდ შეარჩევს ნასწავლ ენობრივ კონსტრუქციებსა და ფორმულებს, კლიშეებს;
           იყენებს სასაუბრო თემის შესაბამის ნასწავლ ლექსიკას;
·           ამბების გადმოცემისას ცდილობს მართებულად გამოიყენოს ზმნის ნასწავლი ფორმები წარსული, ახლანდელი და მომავალი დროის გამოსახატად;



N
აქტივობის მიზანი და აღწერა

გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები

სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1

საორგანიზაციო საკითხი
მისალმება და გაკვეთილის მიზნის გაცნობა 
დაფაზე დაიწერება თემის სათაური «Мой режим дня ( В лицее) 

ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა 
2წთ
2



საშინაო დავალების შემოწმება:
Кто был Пушкин?
Где он учился?
Сколько мальчиков  сидели  в классе?
Какие предметы изучали?
Как было распределено время для занятия и для отдыха?
ასევე გავიხსენებთ წინა გაკვეთილზე სესწავლილ გრამატიკულ მასალას -ზმნის ახლანდელი დროის  წარმოება
კითხვებზე პასუხი
მთელი კლასი


სახელმძღვანელო
8 წთ
3



ნასწავლი ლექსიკის შემოწმება-
დაურიგდებათ კროსვორდები და ინსტრუქციით მიეცემათ დავალება -თარგმნონ სიტყვები და ჩაწერონ ზმნები ახლანდელი დროის პირველი პირის მხოლობითი რიცხვის ფორმაში(კროსვორდი ახლავს თან)
პრაქტიკული სამუშაო
ინდივიდუალურად
კროსვორდი
7 წთ.
4



შესრულებული კროსვორდის შემოწმება-მოსწავლეები წაიკითხავენ შესრულებულ დავალებას
ხმამაღლა კითხვა
მთელი კლასი
ინდივიდუალური

კროსვორდი
4 წთ.
5



ნასწავლ თემაზე დაყრდნობით და კროსვორდის შესავსებად გამოყენებულ სიტყვების საშუალებით  მოსწავლეები ჩემი  დახმარებით შეეცდებიან წყვილებში   შეადგინონ კითხვები თემაზე  »Мой день»



პრაქტიკული სამუშაო

წყვილები
საშინაო დავალების 
რვეული
სახელმძღვანელო
10წთ
6
მოსწავლეებს ვაჩვენებ კომიქსებს და  მივცემ ინსტრუქციას -წყვილები მიიღებენ დავალებას რომ მათი შედგენილი კითხვებიდან რომელ კომიქსს რომელ შეკითხვა შეესაბამება
მათ კომიქსის მიხედვით უნდა შეადგინონ მინი დიალოგები


პრაქტიკული სამუშაო

წყვილები

კომიქსები

10წთ
7
საშინაო დავალება
მოსწავლეებს მივცემ არჩევით ორ თემას:
Что я делаю в школе
Моё свободное время
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი

წთ


შეფასება
განმსაზღვრელი 


3წთ


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
                                            მოსწავლეებმა  გაიმდიდრეს  ლექსიკური მარაგი
                                           გამოიყენეს შესავლილი გრამატიკული კონსტრუქციები
                                                მიიღეს მონაწილეობა ინტერაქციაში
                                            მოხდა საკომუნიკაციო უნარების განვითარების ხელშეწყობა
                                            
დიალოგის შეფასების რუბრიკა



ნასწავლი ლექსიკის სწორად გამოყენება დიალოგში
3 ქ

გრამატიკული კონსტრუქციის სწორად გამოყენებადიალოგში
2 ქ

მოსწავლის აქტიურობა გაკვეთილზე
2 ქ

მოსწავლე რამდენად სწორად სვამს კითხვებს და პასუხობს ადეკვატურად
3 ქ
















11













7














10























12







































4



6











5
























9






















2





8









3


























14






1






13
















































































































Горизонтально                                                            Вертикально
1.ვსწავლობ       11. ვდგები                                        2.მივდივარ        12.ვსაუბრობ
3.შევისწავლი    13.ვატარებ(დროს)                         4.ვიცვამ                14.ვისვენებ
5.ვპასუხობ                                                                    6.ვკითხულობ
7.ვსადილობ                                                                 8.ვსაუზმობ
9.ვბრუნდები                                                                10.ვწვები



ხელმოწერა: მ სხილაძე

თარიღი: 



რეფლექსია
31 იანვარს  9 კლასში ჩავატარე გაკვეთილი თემაზე Мой режим дня ( В лицее) . მუშაობის პროცესში მოტივაციის ასამაღლებლად გამოვიყენე მათთვის სრულიად ახალი ონლაინ რესურსები. ახალი სიტყვების გამოსაკითხად გამოვიყენე  კროსვორდი, რომელიც შევადგინე წინა გაკვეთილზე მიცემული სიტყვებისგან.  ვინაიდან ეს რესურსი პირველად იქნა გამოყენებული, ინსტრუქციის გამეორება რამდენჯერმე დამჭირდა. მაგრამ დავალება მოსწავლეებმა შეძლებისდაგვარად შეასრულეს. 
 წყვილებში სამუშაოდ  მოსწავლეებს ახალი დავალება მივეცი -შეედგინათ კითხვები და მოკლე პასუხები თავიანთი დღის რეჟიმის შესახებ. აქაც ახალი რესურსის გამოყენება გადავწყვიტე -კომიქსები.კომიქსი სამ ნაწილად გავყავი,  წყვილიც სამი იყო. რომლის მიხედვითაც თითოეულ წყვილს  უნდა მოეძებნს თავისი შესაფერი კომიქსი,რომელიც დაფაზე განვალაგე  და  დიალოგი გაეთამაშებინათ. ორმა წყვილმა  მცირე შეცდომებით   გაართვა თავი დავალებას, ერთმა წყვილმა  ვერ შეძლო. 
ამ ტიპის რესურსების გამოყენება გაკვეთილებზე უფრო მეტ შედეგზე გამიყვანს რადგან მოსწავლეებს ძალიან მოეწონათ ეს დავალებები. მხოლოდ დროის ფაქტორი არის გასათვალისწინებელი დიდხანს უწევთ ფიქრი. ასევე სიტყვების  შესწავლა და დამახსოვრება.
     

მზია სხილაძე