გაზეთის შექმნის ისტორია
სახელი:გაზეთის შექმნის ისტორია
პროექტის აღწერა:როდის შეიქმნა პირველი გაზეთი,სად და რამ განაპირობა მისი შექმნა.

"საქართველოს გაზეთი". 1819-1821.
პირველი, ქართული გაზეთი; გამოვიდა თბილისში 8 მარტს 1819წელს გაზეთშიათავსებდნენ ცენტრალური და ადგილობრივიმთავრობის ბრძანებებსა და განკარგულებებს, მოხელეთადანიშვნიუს,დაჯილდოვებისა და გადაყვანა-გადმოყვანის ცნობებსრუსეთისა და საქართველოს შინაურ ამბებს, უცხოეთისამბებს,მოთხრობებს, ანეკდოტებს, განცხადებებს, უკანასკნელთაშორის განცხადებებს ყმების გაყიდვის შესახებ. მაგალითად, 1820წლის30 ივლისის ნომერში არის განცხადება: "საჯაროდ იქნება გაყიდულიგლეხი გოგი ელბაქიძე თავის ცოლით, შვილითდა სამი სულირქოსან საქონელით".1820 წლის მეორე ნახევრიდან გაზეთიგამოდიოდა "ქართული გაზეთი"-ს სახელით; ამ სახელთან ერთადგამოხატულიიყო ფრონტისპისად წმინდა გიორგის სურათი. გაზეთიადგილობრივი ხელისუფლების ოფიციალურგამოცემასწარმოადგენდა, გაზეთში მოთავსებული მთელი მასალამეტისმეტად მძიმე და მოსაწყენი მწიგნობრული ენით იყოდაწერილი.ამიტომ გაზეთი სრულებით მოწყვეტილი იყო მკითხველსაზოგადოებას და ხალხში გასავალი არ ჰქონდა.ავრცელებდნენდიდი გაჭირვებით, ადმინისტრაციული გზით, დაახლოებით 150-200ცალს. ბოლოს ჯგუფები წარმოადგენენ თითო სტატიას სადაც დაცული იქნება (შეძლების გვარად) თავფურცელი, სტილი, ენა, გაფორმება, პირველი გაზეთის მსგავსად. შემდეგ განთავსდება ბლოგსა და სტენდზე.
მონაწილეთა ასაკი:15 წელი 11 კლასი
მოსალოდნელი შედეგი: მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ საგნებში. გააკეთებენ საგაზეთო სტენდს.
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში: სამუშაო ჯგუფები, მოძიებული მასალის მომზადება პრეზენტაციისათვის.
სარგებელი სხვებისთვის:ყველას შეუძლია გაეცნოს.
სამუშაო ენა: ინგლისური, რუსული, ქართული
საგნების კავშირი: ქართული, რუსული, ინგლისური
ფასილიტატორის სახელი და გვარი:მზია სხილაძე
ფასილიტატორის ელ–ფოსტა: mziasxiladze@gmail com
პროექტის ფორუმი
პროექტის ვებ–ბლოგი:mziasxiladze.blobgspot.com
პროექტის სახელი:პეტერბურგი-ჩრდილოეთის დედაქალაქი
მოკლე აღწერა:პეტერბურგი მუზეუმების ქალაქი,ძეგლების გაცნობა,ორი ქვეყნისკულტურული ფასეულობების შედარება.თემის გასაშლელად ინფორმაციის მოპოვება და ფოტომასალის შეგროვებაპროექტისკ
სრული აღწერა:მოსწავლეები მოიპოვებენ ინფორმაციას ქალაქის დაარსებაზე. თვითონ ქმნიან რუკას (მიახლოებით) .უჩვენებენ მის გეოგრაფიულ მდებარეობას,სურათების მიხედვითგანალაგებენ სხვადასხვა ძეგლებს (აქვე უჩვენებენ ექსპონატებს მუზეუმებიდან).აქვე უჩვენებენ თბილისის ხედებს და გაავლებენ პარალელს –რა აქვთ მათ საერთო და რა სხვაობა.ყაზანის ტაძარი და დიდუბის ეკლესია, სპასა ნა კრავი და ვახტანგ მეფის აგებული მეტეხი. ეთნოგრაფიული მუზეუმები მდინარე ნევა,პროსპექტი ,რომელიც რომელიც ქალაქის ცენტრს წარმოადგენს და მის გარშემო მთელი ქალაქის ისტორიაა თავმოყრილი.მოახდენენ დროში ლოკალიზებას. მცირე ექსკურსი –პეტერბურგის დაარსების დღე(ქალაქის დღესასწაული) და თბილისობა. ახალ სიტყვების გამოყენებით შეადგენენ დიალოგს –ექსკურსია პეტერბურგში და რას აჩვენებდნენ თბილისში ჩამოსულ სტუმარს. დასკვნის სახით მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს რამდენად საინტერესო იყო მათთვის ეს პროექტი და რითდაამახსოვრდათ პეტერბურგი
სრული აღწერა:მოსწავლეები მოიპოვებენ ინფორმაციას ქალაქის დაარსებაზე. თვითონ ქმნიან რუკას (მიახლოებით) .უჩვენებენ მის გეოგრაფიულ მდებარეობას,სურათების მიხედვითგანალაგებენ სხვადასხვა ძეგლებს (აქვე უჩვენებენ ექსპონატებს მუზეუმებიდან).აქვე უჩვენებენ თბილისის ხედებს და გაავლებენ პარალელს –რა აქვთ მათ საერთო და რა სხვაობა.ყაზანის ტაძარი და დიდუბის ეკლესია, სპასა ნა კრავი და ვახტანგ მეფის აგებული მეტეხი. ეთნოგრაფიული მუზეუმები მდინარე ნევა,პროსპექტი ,რომელიც რომელიც ქალაქის ცენტრს წარმოადგენს და მის გარშემო მთელი ქალაქის ისტორიაა თავმოყრილი.მოახდენენ დროში ლოკალიზებას. მცირე ექსკურსი –პეტერბურგის დაარსების დღე(ქალაქის დღესასწაული) და თბილისობა. ახალ სიტყვების გამოყენებით შეადგენენ დიალოგს –ექსკურსია პეტერბურგში და რას აჩვენებდნენ თბილისში ჩამოსულ სტუმარს. დასკვნის სახით მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს რამდენად საინტერესო იყო მათთვის ეს პროექტი და რითდაამახსოვრდათ პეტერბურგი
მონაწილეთა ასაკი:14წელი, 8–კლასი
ვადები(დაწყება–დამთავრება):ორი კვირა
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:სამუშაო ჯგუფების შექმნა ინფორმაციის და სურათების მოსაძებნად მოძიებული მასალის შეჯერება და პრეზენტაცია.
მოსალოდნელი შედეგი:შესრულებული პროექტიგამოიყენება ცოდნის გასაღრმავებლად, ჯგუფური მუშაობის გამოცდილების მისაღებად, შექმნიან ბლოგს და განათავსებენ მასზე ინფორმაციას, შექმნიან ფოტო ალბომს.
სარგებელი სხვებისათვის:პროექტი ხელმისაწვდომი იქნება ყველასათვის
სამუშაო ენა:რუსული
საგნებთანდა ეროვნულ გეგმასთან კავშირი:ისტორია, გეოგრაფია, ხელოვნება.
ვადები(დაწყება–დამთავრება):ორი კვირა
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:სამუშაო ჯგუფების შექმნა ინფორმაციის და სურათების მოსაძებნად მოძიებული მასალის შეჯერება და პრეზენტაცია.
მოსალოდნელი შედეგი:შესრულებული პროექტიგამოიყენება ცოდნის გასაღრმავებლად, ჯგუფური მუშაობის გამოცდილების მისაღებად, შექმნიან ბლოგს და განათავსებენ მასზე ინფორმაციას, შექმნიან ფოტო ალბომს.
სარგებელი სხვებისათვის:პროექტი ხელმისაწვდომი იქნება ყველასათვის
სამუშაო ენა:რუსული
საგნებთანდა ეროვნულ გეგმასთან კავშირი:ისტორია, გეოგრაფია, ხელოვნება.
მოსწავლე იყენებს მოსმენის მიზანს და იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს.
მოსწავლე იყენებს ზეპირმეტყველების შესაბამის სტრატეგიებს.
მოსწავლე გამოიმუშავებს დამოუკიდებლად მუშაობის უნარს.
მოცემულ მასალაში შეუძლია მისთვის საჭირო და საინტერესო მასალის ამოკრება–ათვისებას. მოსწავლე იჩენს ინტერესს კულტურული თავისებურებების მიმარ