პროექტები


გაზეთის შექმნის ისტორია


სახელი:გაზეთის შექმნის ისტორია

პროექტის აღწერა:როდის შეიქმნა პირველი გაზეთი,სად და რამ განაპირობა მისი შექმნა.
პროექტის სრული აღწერა:კლასი გაყოფილია სამ ჯგუფად. პირველი ჯგუფი ინფორმაციას იძლევა ინგლისურ ენაზე. გაზეთი იტალიური სიტყვიდან "გასეტა"–დან იღებს სათავეს და წვრილი მონეტის სახელია,რომლითაც სენსაციით დაინტერესებული ადამიანები იხდიდნენ ვენეციაში ინფორმაციის მისაღებად.სწორედ ვენეციაში შეიქმნა პირველი ინფორმაციის შემკრები ბიურო და გაჩნდა "ახალი ამბების მწერლები" ანუ ჟურნალისტები ინფორმაციის შეკრების და გამოქვეყნების პირველი მონოპოლისტი ტეოფრასტ რენადო წერდა:პირველი გაზეთი "la gazette"იქმნება და ხელმისაწვდომია ყველასთვის.საფრანეთის ყველაზე გავლენიანმა კარდინალმა რიშელიემ მოძებნა გზა,რითაც ზეგავლენას მოახთენდა ხალხზე და ეს მისთვის საჭირო ინფორმაციის რაგულარულად მიწოდება იყო ამიტომ გამოვიდა პირველი გაზეთი 1631 წელს.უფრო ადრე კი კი გერმანიაში 1609 წლიდან ნაბეჭდი ფურცლები გამოდიოდა.სანამ გაზეთი თავის დღევანდელ ფორმასა და სახლს მიიღებდა საფრანგეთში დაბალი ხარისხის ფურცლებზე დაბეჭდილი საიფორმაციო ბროშურები "canard"ი გამოდიოდა რომლის ფურცლებზე დაუჯერებელი ზღაპრები არის ჩაწერილი და გაფომებულია ილუსტრაციებით– კუბაში ნაპოვნი შაშინელი გველი და მფრინავი დრაკონი პარიზის თავზე.უკვე ერთი საუკუნის შემდეგ ევროპიდან პეტრე პირველმა ჩამოიტანა რუსეთში გაზეთის გამოცემის იდეა. ჯერ გამოვიდა "ვედომოსტი",შემდეგ"სანკტ პეტერბურგის ვედომოსტი".პირველ ნომერშიგამოქვეყნდა:ქალაქში სკოლების მდგომარეობა,ახალშობილების რაოდენობა და მოკლე ინფორმაციები სხვადასხვა ქალაქებიდან.შედარება ახლანდელ პერიოდულ გამომცემობლასთან.

"საქართველოს გაზეთი". 1819-1821.
პირველი, ქართული გაზეთი; გამოვიდა თბილისში 8 მარტს 1819წელს გაზეთშიათავსებდნენ ცენტრალური და ადგილობრივიმთავრობის ბრძანებებსა და განკარგულებებს, მოხელეთადანიშვნიუს,დაჯილდოვებისა და გადაყვანა-გადმოყვანის ცნობებსრუსეთისა და საქართველოს შინაურ ამბებს, უცხოეთისამბებს,მოთხრობებს, ანეკდოტებს, განცხადებებს, უკანასკნელთაშორის განცხადებებს ყმების გაყიდვის შესახებ. მაგალითად, 1820წლის30 ივლისის ნომერში არის განცხადება: "საჯაროდ იქნება გაყიდულიგლეხი გოგი ელბაქიძე თავის ცოლით, შვილითდა სამი სულირქოსან საქონელით".1820 წლის მეორე ნახევრიდან გაზეთიგამოდიოდა "ქართული გაზეთი"- სახელით; ამ სახელთან ერთადგამოხატულიიყო ფრონტისპისად წმინდა გიორგის სურათი. გაზეთიადგილობრივი ხელისუფლების ოფიციალურგამოცემასწარმოადგენდა, გაზეთში მოთავსებული მთელი მასალამეტისმეტად მძიმე და მოსაწყენი მწიგნობრული ენით იყოდაწერილი.ამიტომ გაზეთი სრულებით მოწყვეტილი იყო მკითხველსაზოგადოებას და ხალხში გასავალი არ ჰქონდა.ავრცელებდნენდიდი გაჭირვებით, ადმინისტრაციული გზით, დაახლოებით 150-200ცალს. ბოლოს ჯგუფები წარმოადგენენ თითო სტატიას სადაც დაცული იქნება (შეძლების გვარად) თავფურცელი, სტილი, ენა, გაფორმება, პირველი გაზეთის მსგავსად. შემდეგ განთავსდება ბლოგსა და სტენდზე.
მონაწილეთა ასაკი:15 წელი 11 კლასი
მოსალოდნელი შედეგი: მიღებულ ცოდნას გამოიყენებენ საგნებში. გააკეთებენ საგაზეთო სტენდს.
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში: სამუშაო ჯგუფები, მოძიებული მასალის მომზადება პრეზენტაციისათვის.
სარგებელი სხვებისთვის:ყველას შეუძლია გაეცნოს.
სამუშაო ენა: ინგლისური, რუსული, ქართული
საგნების კავშირი: ქართული, რუსული, ინგლისური
ფასილიტატორის სახელი და გვარი:მზია სხილაძე
ფასილიტატორის ელ–ფოსტა: mziasxiladze@gmail com
პროექტის ფორუმი
პროექტის ვებ–ბლოგი:mziasxiladze.blobgspot.com

პროექტის სახელი:პეტერბურგი-ჩრდილოეთის დედაქალაქი

მოკლე აღწერა:პეტერბურგი მუზეუმების ქალაქი,ძეგლების გაცნობა,ორი ქვეყნისკულტურული ფასეულობების შედარება.თემის გასაშლელად ინფორმაციის მოპოვება და ფოტომასალის შეგროვებაპროექტისკ
სრული აღწერა:მოსწავლეები მოიპოვებენ ინფორმაციას ქალაქის დაარსებაზე. თვითონ ქმნიან რუკას (მიახლოებით) .უჩვენებენ მის გეოგრაფიულ მდებარეობას,სურათების მიხედვითგანალაგებენ სხვადასხვა ძეგლებს (აქვე უჩვენებენ ექსპონატებს მუზეუმებიდან).აქვე უჩვენებენ თბილისის ხედებს და გაავლებენ პარალელს –რა აქვთ მათ საერთო და რა სხვაობა.ყაზანის ტაძარი და დიდუბის ეკლესია, სპასა ნა კრავი და ვახტანგ მეფის აგებული მეტეხი. ეთნოგრაფიული მუზეუმები მდინარე ნევა,პროსპექტი ,რომელიც რომელიც ქალაქის ცენტრს წარმოადგენს და მის გარშემო მთელი ქალაქის ისტორიაა თავმოყრილი.მოახდენენ დროში ლოკალიზებას. მცირე ექსკურსი –პეტერბურგის დაარსების დღე(ქალაქის დღესასწაული) და თბილისობა. ახალ სიტყვების გამოყენებით შეადგენენ დიალოგს –ექსკურსია პეტერბურგში და რას აჩვენებდნენ თბილისში ჩამოსულ სტუმარს. დასკვნის სახით მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს რამდენად საინტერესო იყო მათთვის ეს პროექტი და რითდაამახსოვრდათ პეტერბურგი
მონაწილეთა ასაკი:14წელი, 8–კლასი
ვადები(დაწყება–დამთავრება):ორი კვირა
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში:სამუშაო ჯგუფების შექმნა ინფორმაციის და სურათების მოსაძებნად მოძიებული მასალის შეჯერება და პრეზენტაცია.
მოსალოდნელი შედეგი:შესრულებული პროექტიგამოიყენება ცოდნის გასაღრმავებლად, ჯგუფური მუშაობის გამოცდილების მისაღებად, შექმნიან ბლოგს და განათავსებენ მასზე ინფორმაციას, შექმნიან ფოტო ალბომს.
სარგებელი სხვებისათვის:პროექტი ხელმისაწვდომი იქნება ყველასათვის
სამუშაო ენა:რუსული
საგნებთანდა ეროვნულ გეგმასთან კავშირი:ისტორია, გეოგრაფია, ხელოვნება.
მოსწავლე იყენებს მოსმენის მიზანს და იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს.
მოსწავლე იყენებს ზეპირმეტყველების შესაბამის სტრატეგიებს.
მოსწავლე გამოიმუშავებს დამოუკიდებლად მუშაობის უნარს.
მოცემულ მასალაში შეუძლია მისთვის საჭირო და საინტერესო მასალის ამოკრება–ათვისებას.  მოსწავლე იჩენს ინტერესს კულტურული თავისებურებების მიმარ
ფასილიტატორის ელ–ფოსტა:mziasxiladze@gmail.com
პროექტის ფორუმი
ფასილიტატორის სახელი დაგვარი;მზია სხილაძე
красная площадь ночью
Казанский собор

Подмосковные вечера песня



პროექტის ვებ–ბლოგი:mziasxiladze.blogspot.com