ოლომპიადისთვის მომზადება. რეფლექსია

ლიმპიადებისთვის/ კონკურსებისთვის / შეჯიბრებებისთვის მოსწავლეების                                                   მომზადება

სკოლის დასახელება
სსიპ  ზესტაფონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ალავერდის საჯარო სკოლა
პროგრამის დასახელება
რუსული ენა -კლასგარეშე სქმიანობა-ოლიმპიადებისთვის/ კონკურსებისთვის / შეჯიბრებებისთვის მოსწავლეების მომზადება
პროგრამის ტიპი
კლასგარეშე  დამატებითი სამუშაო
პროგრამის ხანგრძლივობა
12 ოქტომბრიდან-11აპრილი
სწავლების ენა
რუსული
პროგრამის შემუშავების თარიღი და განახლების საკითხი
პროგრამა შემუშავებულია 2018 წელს
განახლდება საჭიროების მიხედვით
წინაპირობა
მოსწავლის ინდივიდუალური შესაძლებლობები და მოთხოვნები
პროგრამის მიზნები და ამოცანები
უცხო ენის ცოდნის გაღრმავება, შემეცნებითი უნარების განვითარება,
ოლიმპიადებისთვის  მოსწავლეების მომზადება
მოსმენის, კითხვის, წერის და საუბრის  უნარ-ჩვევევის გამომუშავება და პრაქტიკაში გამოყენება, ენის სიღრმისეული შესწაცლისთვის საჭირო მასალების დამუშავება, ლიგიკური აზროვნების ჩამოყალიბებალექსიკური და გრამატიკული ცოდნის გაფაეთოება და გამყარება
პროგრამის მიმართულებები
1.       გრამატიკული მასალა
2.       მოსმენა და კითხვა
3.       საუბარი და წერა
4.       კომბინირებულიდავალებები
მიმართულების ძირითადი მიზნები
1.       გრამატიკული მასალის ცოდნა
სახელის და ზმნის კატეგორიების გახსენება და წინადადებაში სწორად გამოყენების უნარის განვითარება, შეთანხმება პირში, რიცხვსა და სქესში ზედსართავ და რიცხვით სახელთან. ნაცვასახელების სწორად გამოყენება წინდადებაში,თანდებულები და მათი გამოყენება სახელების ბრუნების დროს
2.         უცნობი ტექსტის წკითხვა და გაანალიზება- მთვარი ზრის გადმოცემა,კითხვებზე პასუხის უნარის ჩამოყალიბება, თავისი  დამოკიებულების გამოხტვის უნრის განვითარება
3.       დიალოგური და მონოლოგური საუბრის თავისუფლად წარმართვის უნარის ჩამოყალიბება, მისთვის საინტერესო თემაზე საუბარი
4.       კომბინირებული დავალებები- პრაქტიკული წერითი სავარჯიშოების შესრულება, ტესტების წერა, კითხვების და ფრაზები საშუალებით ესეს და სტატიის შედგენა
სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები
ინდივიუალური მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
ინფორმაციის მოპოვება და დალაგება
ტესტირება
პროგრამის შედეგები
პროგრამის საშუალებით მოსწავლეს
1.გრამატიკული მასალა
შეუძლია მეტყველების ნაწილების კატეგორიების და მათ შორის სწორი შეთანხმების საშუალებით  მასალის  წაკითხვაგაგებააზრის გამოთქმა და ჩაწერა
 2.მოსმენა -წაკითხვა
შეუძლია მოსმენილი აუდიო ჩანაწერის გაგება-მთავარი ფაქტების გამოყოფა,  კონტექსტზე დაყრდნობით საჭირო ინფორმაციის ამოკრება.წაკითხვის დროს შეუძლია გაიგოს ტექსტის შინაარსი, ვტორის  პოზიცია, კონტექსტზე დაყრდნობით ამოიცნოს  უცხო სიტყვები და გრამატიკული კონტრუქციები.
3.საუბარი-წერა
 შეუძლია ნაცნობ და საინტერესო თემაზე საუბარი, აუცილებლობის შემთხვევაში დასვას დამაზუსტებელი კითხვები და პასუხი გასცეს დასმულ კითხვებს, ისაუბროს თავის თავზე, ოჯახზე,და სხვა.სევე შეუძლია ჩაწეროს მარტივი ტექსტი ცნობილ ან პრობლემურ თემაზე, საკუთარი აზრი გადმოსცეს წერილობით. გამოიყენოს ნაცნობი სიტყვები, მათი მართლწერა და პუნქტუაცია  ტექსტის  უშეცდომოდ შესადგენად.

განხორციელებული აქტივობები


თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
1
გრამატიკა
უცხ..IV.9მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ტექსტი სტრუქტურული მახასიათებლების მიხედვით, ამოიცნოს ენობრივი ფორმები და მათი ფუნქცია შინაარსობრივ კონტექსტში
აქტივობა1
თეორიული მასალის გახსენება და  ჩაწერა
ქტივობა2
გასული წლიების ოლიმპიადის მასალების ნიმუშების მიხედვით თემის შესაბამისი დავალებების შესრულება
აქტივობა3 მასალის  შესაბამისი სავარჯიშების შესრულება
აქტივობა4
საშინაო დავალება
სამუშაო რვეული, დაფა, ინტერნეტ რესურსი-,გასული წლის ეროვნული ოლიმპიადის ნიმუშები,სხვადასხვა სახელმძღვანელოდან ამოღებული სავარჯიშოები
11.10


25.10


08,11
2
მოსმენა და კითხვა
უცხ..1.მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს უცხოენვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია(დიალოგი,ინტერვიუ)ყოველდღიურ  თემებზე
უცხ..3. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს რადიოგადაცემები ნაცნობ ტემატიკაზე
უცხ..6. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვასახის ინფორმაციული ტექსტი
უცხ..7.მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს ადაპტირებული ნოველა , მოთხრობა
ქტივობა1
აუდიო მასალის  მოსმენა და სათანადო დავალებების შესრულება.
აქტივობა2
მცირე ზომის ტექსტის წაკითხვა და შესაბამისი დავალების შესრულება
აქრივობა3
Edu.aris.ge-ზე
წინა წლების ოლიმპიადის დავალებების გამოყენება ნიმუშად
აქტივობა4
საშინაო დავალება 
სამუშაო რვეული, დაფა, ინტერნეტ რესურსი-,გასული წლის ეროვნული ოლიმპიადის ნიმუშები
29.11






5.12




25.12
საუბარი-წერა
უცხ..12 მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტის წერა , სადაც დეტალურად აღწერს საკუთარ დამოკიდებულებას
უცხ..13მოსწვლეს შეუძლია მცირე ზომის ტექსტის შედგენა, რომელშიც ავლენს თვითგამოხატვის უნარს
უცხ..16 მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა
უცხ..18 მოსწავლეს შეუძლია მისთვის ნაცნობთემაზე საუბარი
აქტივობა1
სავარჯიშოების კრებული სხვადასხვა თემასთან დაკვშირებული
აქტივობა2
სასაუბრო თემების შერჩევა წყვილისთვის
აქტივობა3
ინდივიდუალური დავალება -საუბარი მისთვის საინტერესო თემაზე
აქტივობა 4
საშინაო დავალება 
სამუშაო რვეული, დაფა, ინტერნეტ რესურსი-,გასული წლის ეროვნული ოლიმპიადის ნიმუშები,სხვადასხვა სახელმძღვანელოდან ამოღებული სავარჯიშოები
23.01




7.02




12.03
კომბინირებული დავალებები
უცხ..5მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს მრავალსაფეხურიანი ინსტრუქცია
აქტივობა 1
სავარჯიშოები , ტექსტები, მოთხრობები კითხვის და სასაუბრო თემისთვის
სამუშაო რვეული, დაფა, ინტერნეტ რესურსი-,გასული წლის ეროვნული ოლიმპიადის ნიმუშები,სხვადასხვა სახელმძღვანელოდან ამოღებული სავარჯიშოები
27.03
შემაჯამებელი
დავალება
შეხვედრების შედეგად მიღებული ცოდნის კიდევ ერთხელ შეჯამება
ტესტები
11.04